22 oktober 2009

Crea diem....

"Crea Diem - Skapa dagen"


Ta vara på dagen, gör den till din dag.... Gör medvetna vägval! Jag gillar att scrappa lite ovanliga motiv och då blir ofta journalingen ett ordspråk eller en dikt som betyder lite extra för mig. Jag har gjort ett helt album med svart vita foton och med bara tankvärda ord som journaling. Jag återvänder ofta till det albumet och samlar kraft för att orka en tuff dag. NU börjar det bli dags att scrappa lite nya LO, med nya foton och andra texter..... För mig är det viktigt att må bra varje dag, att skapa min dag så som jag vill att den ska vara...... Crea Diem!
"Crea diem - skapa dagen"

"Hela livet är en lång rad av vägval....höger, vänster eller rakt fram? Det är bara ditt val"
Medvetenheten om vårt välmående ökar och hur många vägval råkar man inte ut för under sin livspromenad? Att välja det som känns rätt för mig är svårt eller hur? Men vi kan försöka i alla fall att göra fler medvetna val så att vi mår bra varje dag.
Många Kramar från DT-Aase

Inga kommentarer: