16 oktober 2009

DT inspiration ifrån Nicola

Då var det dags för mig att scrappa kring det som ger mig ny energi som vi fick i uppdrag den här månaden. Det är framförallt två saker - mina barn och träning! I mitt DT paket fanns fina papper ifrån October Afternoon och även tillhörande ark med journaling kort. Till första LO´n har jag använt mig av två av dessa kort. Bokstaven N har jag målat med Crackle paint, och sedan knutit på ett vitt band och satt på glittriga bokstavsstickers. Bokstaven N fick stå för ordet nära - just nu är det inte så många minuter kvar tills jag har nått mitt första mål att springa milen på - så jag är nära! Blomman är urklippt ifrån ett av de mönstrade papprena och sedan har jag klippt loss en blomma ifrån en av Just the Edge remsorna och satt ihop dessa två med en öljett. Dessa Just the Edge bårdrar är jättefina med upphöjda prickar på.
Här ser man prickarna och hur snyggt det blir när man målar med Crackle Paint.


Nästa LO är ifrån skogen där vi gillar att vara och promonera. En enkel LO med urklippta detaljer som är monterade med 3d kuddar för att få lite höjd. För att få plats med bokstäverna har jag lagt de lite omlott.

Sista LO´n är med ett underbart cardstock med mönster på. För att behålla fokus på detta har jag endast använt ett av jounalingkorten och sedan förstärkt de upphöjda blommorna med att rita prickar runt några och sätta dit rosa blingstenar. Journalingen är dold på en tag bakom fotot.

Här ser man det fina mönstret.
Materiallista:
Mönstrat: October afternoon, Weathervane
Cardstock: orangt, grönt och rosa
Dekortaioner: Just the Edge, vit prickigt band, träbokstav ifrån Kaiser, rosa blingstenar, jounaling ark ifrån October Afternoon,
Privatmaterial:
Bokstavsstickers och thickers.
Crackle Paint: Tattered rose
Hoppas alla får underbar helg! Det är stor scrapmässa i Göteborg i helgen - kanske ses vi där!
//Nicola


1 kommentar:

Anonym sa...

JÄTTEFINA LO's! Jag tycker att du alltid får sånt bra fokus på fotot :) Kram kram johanna