28 oktober 2009

Enkel jul av SasSa

När man gör julkorten är det inte alltid man orkar göra de mest avancerade korten.Att göra ett enkelt kort kan vara svårt(iaf tycker jag det) men mindre jobbigt nog när man ska göra många. Jag fick i mitt dt paket denna gången ljuvliga blommor, blad och bling från Bazzill. "Just the edge" i vitt (eller Salt som den eg heter) och 3-d kuddar var där också.
Allt finns i shoppen.
Tänkte direkt att det skulle passa till lite enklare julkort och julprojekt...

En vit stomme, JTE Salt och de vackra vita små julstjärnorna, bladen samt blinget från Bazzill.
Texten har jag skrivit för hand och embossat i guld embossingspulver.



Kort nr två blev lite mer avancerat men fortfarande enkelt.
Här har jag använt de lite större bladen och sen både stor och lite julstjärna samt bling.
Använt en bit JTE (just the edge) som mall och ritat efter sen klippt jag för att få en snygg kant.
Satt mallen på 3d kuddar för att få en djupare effekt.
Texten är hand skiven i svart penna och high lightad med glitterpenna.

Jag dukar oftast inte med servett ringar när jag har middagar.
Men jag har kommit på att jag inte gör det för jag har inga.
Och det är ju faktiskt himla lätt att göra själv.
Gör ett snitt till hälften av tex en Just the edge bit i den ena änden.
Sen gör man ett snitt till hälften i den andra änden också fast på motsatta sida
så det går att haka i dem i varandra..
Sen är det bara att dekorera lite.


Med servetter i ser de ut såhär...


Så nu är det bara 7 kvar att göra sen kan jag duka fint på julafton....
Just the edge var jätteskoj att jobba med. Har ett par roliga idéer till jag vill testa.
Lycka till med julkorten och var inte rädd för att göra enkla kort också!

Ha det bäst!
Kram SasSa

Inga kommentarer: