09 oktober 2009

De första julkorten !!

Jajamen nu är det dax att börja med julkorten.
Idag visar jag fyra, enkla kort utan motivstämplar.

Det första är mer vintrigt än juligt. Kanske en vinterhälsning med riktigt stjärnfall!!


Nästa kort går också det i blått och vitt, med de nya blommor & blad som finns i shopen.
Alfabetet är Qk Diesel classic.


Här ser ni också de nya Bazill cardstock edge/strips. Det är utstansade kanter/remsor i cardstock dots. (oerhört smidigt) . Här har jag knutit tio knutar på guldtråd för att få bladens mitt. Text stämpel Inkido (privat)


Sist har jag här stansat i det mönstrade papprets ena kant med en kantstans. Alfabetet är samma som ovan fast med skuggor. Bokstäverna och bladen är målade med lite vit sakura penna samt stickles crystal för att få snö utseende.


Material lista:


Stomme: Papperalla kort/kuvert förp


Mönstrat: Maja Design:Vintertid snöflingor + vintertid klippark samt Pink paislee: apple cider + fall festival .


Dekoration: Bazill paper leaves-mini holly + paper flowers- mini poinsettia .

Bazill edge/strips.

Guldtråd.

Organza band silver & guld.

Bazill rhinestones clear.



Det var allt för denna gången, nästa gång vi ses kommer jag med lite allmänna tips och trix för er kortmakare.


Kram Cilla



2 kommentarer:

Sindra sa...

Wow! Vilka fina kort! Jag är inne i en blå period i korttillverkningen och gillar dina kort jättemycket. Tack för tipset om att knyta guldtråd att dekorera på blad med. Jättefint! :)

Tessalonika sa...

Vilka läckra julkort cilla!! Gillar alla massor!!
Kram kram Tessan